برندسازی شخصی مدیر برند جی 5 با کتاب

جی 5 برندی ایرانی است که در زمینه “یادگیری همیشگی” فعالیت دارد، مدیر برند جی 5، مهدی مالکی نژاد علاوه بر مدیریت این برند به نویسندگی نیز پرداخته و اخیرا کتابی در مورد راه های مبارزه با اهمال کاری منتشر کرده است؛ این نویسنده در انتشار کتاب مواردی را اجرا نموده که در مسیر برندسازی شخصی به او کمک خواهند کرد.


برندسازی شخصی و کتاب مواظب پرتقال هایت باشنزدیک شدن به خوانندگان:
در صفحه بندی کتاب “مواظب پرتقال هایت باش” قسمتی برای حاشیه نویسی در نظر گرفته شده است، مهدی مالکی نژاد در حاشیه هر درس، به بیان اتفاقاتی می پردازد که در زمان نوشتن همان درس برایش روی داده است، نویسنده با این کار، خوانندگان کتاب را به جزئیات زندگی شخصی اش وارد نموده و خودش را انسانی هم ردیف خواننده ترسیم می کند، درست مثل دوستی است که خودش مشکل اهمال کاری را بسیار تجربه کرده و با کمک اساتید بزرگ دنیا برای حل آن تلاش نموده است، و حالا دارد کاربردی ترین راه حل هایش را برای دوستانش بازگو می کند.

حاشیه ها از متن اصلی جدا شده اند تا شما در مورد مطالعه آنها حق انتخاب داشته و اگر تمایل نداشتید آنها را نخوانید، اما اگر حاشیه ها را نیز درس به درس مطالعه کرده و جلو بروید هم درک بهتری از موضوع پیدا نموده و هم آنکه احساس می کنید برند مهدی مالکی نژاد تا حد زیادی در ذهن شما شکل گرفته است.

برندسازی شخصی و جی 5تصویر نویسنده: تصویری از مهدی مالکی نژاد بر روی جلد کتاب نقش بسته است، البته این کار تازه ای نیست و نویسندگان زیادی بارها و بارها دست به چنین اقدامی زده اند، به عنوان مثال کتاب های برایان تریسی در ایران همیشه با تصویر این نویسنده بر روی جلد، توجه افراد را جلب می نمایند. تصویری که مهدی مالکی نژاد برای جلد انتخاب کرده، همان تصویری است که بارها در تبلیغات برند جی 5 مورد بهره برداری قرار گرفته است، بنابراین برای علاقمندان به جی5 کاملا شناخته شده است.

نویسنده هایی که از تصویر خود در روی جلد یا پشت کتاب استفاده می کنند، شانس بیشتری برای ماندگاری در ذهن خواهند داشت، به خصوص برای خوانندگانی که در به خاطرسپاری اسم ها با مشکل روبرو بوده اما تصاویر را به خوبی در ذهنشان ذخیره می کنند. استفاده از تصویر برای برندسازی شخصی درست مثل آن است که برای برندسازی از لوگو بهره ببریم.

برندسازی شخصی و نویسنده کتابنوآوری نویسنده: در انتهای هر درس از این کتاب، از  شما خواسته شده است که به آن نمره ای از 1 تا 10 بدهید، این کار نویسنده را قادر می سازد تا نسبت به نقاط قوت و ضعف کتابش اطلاعات خوبی به دست آورده و پیش از نگارش کتاب های بعدی شناخت عمیق تری از خوانندگان داشته باشد؛ مهدی مالکی نژاد با درج آدرس سایت اختصاصی کتابش، شماره تلفن گویا و شماره پیامک سعی کرده تا حد ممکن زمینه ی گسترده ای برای تعامل با مخاطب تدارک ببیند، البته مساله به امتیازدهی با پیامک ختم نمی شود، نویسنده چندین بار در کتاب خود از خوانندگان تقاضا کرده که تجربه های مشابه خود را برای چاپ در کتاب بعدی ارسال نمایند. انجام این امور کتاب را متمایز تر کرده و کاری می کند که مخاطبین، نویسنده کتاب را فردی نوآور و مبتکر به حساب بیاورند.

برند جی 5تاثیر متقابل برندها: مهدی مالکی نژاد در کتاب “مواظب پرتقال هایت باش” اشاره ای کوتاه به ارتباطش با برند جی 5 نموده و از اعتبار این نام تجاری در راستای برندسازی شخصی بهره برداری کرده است، این کتاب برای کسی که از جی5 استفاده کرده و آن را می شناسد بسیار پرارزش تر است، از طرفی این قدرت را دارد که بدون آنکه کوچکترین تعریفی از محصولات جی5 کرده باشد، اعتماد افرادی که با جی5 آشنایی ندارند را نیز به سمت این برند جلب نماید، به بیان دیگر در هنگام خرید کتاب، برند جی5 به کمک برند شخصی نویسنده آمده و در تصمیم به خرید کتاب کمک می کند، اما پس از اتمام کتاب، این رابطه دو طرفه شده و نویسنده نیز به اعتبار برند جی5 می افزاید.

5 نظر

دیدگاهتان را بنویسید