تعداد حروف کمتر در نام برند در چه شرایطی مهم است؟

ریکا فقط 4 حرف دارد. وقتی با حروف لاتین آن را می نویسیم، باز هم 4 حرف دارد:  rika. در مورد برندی چون ریکا، “تعداد حروف کمتر” چندان اهمیت ندارد، چراکه مشتری های ریکا نیازی به نوشتن نام این برند ندارند. آنچه برای ریکا مهمتر است تعداد بخش های آن است. ریکا نامی دو بخشی است و از لحاظ تعداد بخش نیز کوتاه محسوب می شود. در مورد تعداد بخش مطالعه بفرمایید: چرا نام برند شورولت به شوی تبدیل شد؟

اما “تعداد حروف کمتر” برای برخی برندها بر اساس نوع خدمت/محصولی که ارائه می کنند، معیاری مهم و ارزشمند در انتخاب نام برند محسوب می شود.

برندسازی دیجی کالا

به عنوان مثال برای استارتاپ ها و کسب و کارهای مبتنی بر اینترنت، تعداد حروف کمتر اهمیت ویژه ای دارد. مردم انگیزه زیادی برای جستجوی نام دیجی کالا دارند. چراکه خدمات دیجی کالا مبتنی بر اینترنت است و اطلاعات زیادی در دیجی کالا وجود دارد که مردم مایل به دانستن آن هستند. خدمات قلم چی مبتنی بر اینترنت نیست اما همیشه چیزهای زیادی در مورد خدمات این برند وجود دارند که مردم علاقمند به دانستن آن هستند. ریکا نه محصولی مبتنی بر اینترنت است و نه اطلاعات قابل ارائه ای دارد که برای مردم جذاب و مهم باشد.

برندسازی دیجی کالا و قلم چی و ریکا

با وجود آنکه کمتر بودن تعداد حروف نام یک برند، امتیاز مثبتی است اما بسته به شرایط خدمت/محصول ممکن است معیاری کلیدی و یا معیاری کم اهمیت در انتخاب نام برند باشد.

دیدگاهتان را بنویسید