کتاب کارآفرینی: کارآفرینان پیروز زنان سازنده

کتاب “کارآفرینان پیروز، زنان سازنده” ضمن گفتگو با تعدادی از کارآفرینان برتر زن در جهان، به ویژگی های مورد نیاز کارآفرینان اعم از مثبت اندیشی، ایمان، اعتماد، نوآوری، هدف های بلند، خستگی ناپذیری، اراده و اشتیاق پرداخته و از مسائل و دغدغه های زنان کارآفرین در مدیریت خانواده، همسرداری و تربیت فرزند نیز غافل نشده است. در ادامه بخشی از گفتگو با داون گیبینز را مطالعه فرموده  و سپس مشخصات کتاب را ملاحظه نمایید. 
کتاب کارآفرینان پیروز زنان سازنده

… او ساعت 6 صبح از خواب بیدار می شود، لباس می پوشد و به پیاده روی می رود. دخترهایش را بیدار می کند و آماده رفتن به مدرسه می سازد. قبل از سوار شدن به ولووی مسی رنگ خود و رساندن بچه ها به مدرسه، صبحانه و میوه میخورد.

وقتی داون به دفتر می رسد، برنامه روزانه خود را مشخص می کند و همیشه برای حرف زدن با کارکنان وقت دارد. او وقت ناهار فراغت بیشتری دارد و در ناهارخوری کارکنان سالاد می خورد.

ساعت 3:45 بعد از ظهر دفتر را ترک کرده و برای برگرداندن دخترها به ایستگاه اتوبوس مدرسه می رود و دخترها را به خانه می آورد و چای درست می کند. عصرها در منزل از دوستانش پذیرایی می کند یا از وقت خود برای سخنرانی الهام بخش استفاده می کند تا به سایر کارآفرینان کمک کند.

داون گیبینز، موسس فلوکریت، کارآفرین موفق زن

داون می گوید: “حالا که دخترها بزرگتر شده اند زندگی راحت تر است. قبل از مدرسه رفتن آنها، من هم مثل دیگر مادران شاغل این سرزمین بودم. قبل از رفتن به سر کار، آن ها را به مهدکودک می سپردم و این سخت است. گاهی برای خودم وقت احتیاطی در نظر میگیرم تا در مواقع ضرورت که اغلب هم قبل از شروع جلسات است از آن استفاده کنم: همیشه در این مواقع اضطراری است که بچه مریض می شود و نمی توانید خانه را ترک کنید. من زن خوش اقبالی هستم چون همسرم زیاد سفر خارجی می رود و مادرم همیشه برای مراقبت از بچه ها آمادگی دارد.”

از سال 2003 که داون را برای اولین بار دیدم، کسب و کارش بزرگ تر شده است. فلوکریت الهام بخش مردم سراسر جهان است: مردمی که روی کفپوش های آن کار کرده یا راه می روند. حالا فلوکریت 26 دفتر و هشت کارخانه در سراسر دنیا دارد. در سال 2007، گردش مالی آن حدود 44 میلیون پوند و سود ناخالصش بالغ بر 3.5 میلیون پوند بود. فلوکریت نام خود را در سراسر جهان جا انداخته و کارکنانش از کار کردن در آن، چنان احساس خوبی دارند که دوست دارند لباس های دارای نام فلوکریت را بپوشند. فلوکریت ارتباطات را نیز با یک خبرنامه ماهانه جهانی به اسم “دنیای ما” بهبود داده و تیم کارکنان خود را با خبر نگه می دارد.

لو گیمسون، الیسون میشل

از داون پرسیدم اگر قرار بود دوباره شروع کند، چه چیزهایی را تغییر می داد؟ گفت: “اسم شرکت را تغییر می دادم. این بار اسم آن را فلوکریت نمی گذاشتم. این اسم خیلی خاکستری است و مثل سیمان می ماند. همه فکر می کنند من سیمان می فروشم و یک ناوگان سیمان بر دارم که البته اشتباه می کنند. اگر اسم مان چیز دیگری بود، رشدمان هم راحت تر می شد و می توانستیم به مشتریان بگوییم ما یک شرکت بی عیب و نقص در زمینه تولید کفپوش هستیم.”



مشخصات کتاب:

  • نام کتاب: کارآفرینان پیروز، زنان سازنده
  • نام اصلی کتاب: Making it: Women Entrepreneurs Reveal Their Secrets of Success
  • نویسنده ها: لو گیمسون، الیسون میشل
  • مترجم: حسین حسینیان، عاطفه پاشازاده
  • انتشارات: فرا
  • چاپ نخست: 1392
  • تعداد صفحه ها: 244

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید