رنگ زرد متعلق به کدام برند است؟

همانطور که می دانید رنگ برند ایرانسل زرد است؛ مدرسان شریف نیز همین رنگ را برای خودش برگزیده و از سوی دیگر سامسونگ آبی رنگ نیز در تبلیغات اخیرش از رنگ زرد استفاده کرده است. اما رنگ زرد متعلق به کدام برند است؟معیارهای انتخاب رنگ برند، ایرانسل
رنگ یکی از عناصر برند بوده و ابزار مهمی در انسجام و یکپارچگی ظاهری برند است. از رنگ برند می توان در طراحی وبسایت، طراحی لوگو، طراحی محصول، بسته بندی و انواع تبلیغات بهره برداری کرد. اما چه رنگی را باید برای برند خود انتخاب کنیم؟ در این رابطه دو نکته بسیار مهم وجود دارد:

  1. استفاده از رنگ به عنوان ابزاری برای ایجاد تمایز با رقبا
  2. بهره برداری از روانشناسی رنگ ها با در نظر گرفتن تفاوت فرهنگ جوامع مختلف

زرد بودن ایرانسل مورد توجه همراه اول و رایتل بوده است برای همین با رنگ های آبی و بنفش، خودشان را از رنگ زرد رقیبشان دور کرده اند. مبین نت با وجود آنکه اپراتور تلفن همراه نیست اما برای انتخاب رنگ، تمایز با این سه برند را نیز در نظر گرفته است چراکه با وایمکس ایرانسل و اینترنت رایتل و همراه اول در حال رقابت است.

مدرسان شریف چه؟ اینکه رنگ برند ایرانسل زرد است ارتباطی با مدرسان شریف ندارد؛ مدرسان شریف در انتخاب رنگ باید به متمایز بودن از برندهایی چون ماهان، پارسه و … نگاه کند. ممکن است برندهای زیادی به طور همزمان یک رنگ خاص را به عنوان رنگ برند خود انتخاب کنند و این مساله تا زمانی که در حوزه رقابتی یکدیگر نباشند اشکالی ندارد.

رنگ برند سامسونگ

سامسونگ رقیب ایرانسل محسوب نمی شود و نمی توان گفت در تبلیغات اخیرش از رنگ برند ایرانسل بهره برده، بلکه قصدش این بوده تا از ترکیب رنگ لوگوی “جام جهانی فوتبال 2014” در طراحی تبلیغاتش استفاده نماید.

لوگوی جام جهانی برزیل 2014

با این وجود به نظر می رسد سامسونگ به علت ترجیح دادن رنگ لوگوی جام جهانی به رنگ برند خود، بسیاری از افراد را متعجب نموده است. به خصوص افرادی که پیش از این با تبلیغات ایرانسل با همین موضوع مواجه شده بودند.

رنگ برند ایرانسل، زرد

در پاسخ به نظر یکی از عزیزان، مطلب بعدی نیز در همین رابطه منتشر شد. مطالعه بفرمایید:

در انتخاب رنگ برند چقدر آزاد هستیم؟

10 نظر

    • دوست گرامی
      4 سایت مذکور در هنگام گزینش رنگ، قانون تمایز را نادیده گرفته و رنگ برند ندارند و رنگ سبز صرفا رنگ سایت آنهاست. این سایت ها در موضوع، انتخاب نام و انتخاب رنگ، مستقل نبوده و تابع برند اندروید هستند، از همین رو بسیار به یکدیگر شبیه شده اند. این سایت ها بیشتر از آنکه برای خودشان برندسازی کنند، ضمن استفاده از اعتبار برند اندروید، در راستای برندسازی برای اندروید قرار گرفته اند.

دیدگاهتان را بنویسید