دیوان سئو، گاو بنفش کتاب های سئو

کتاب گاو بنفش - کتاب دیوان سئو، برندسازی اینترنتیدیوان سئو، کتابی است که در نگارش آن برای آموزش سئو از مثال هایی بهره برده ام که به حافظ اشاره می کند، این کتاب به صورت بالقوه نسبت به کتاب عمو پاندا استعداد بیشتری برای تبدیل شدن به برند را دارد، چراکه دیوان سئو از عمو پاندا بنفش تر است، منظور بنده از بنفش، اشاره به کتاب ارزشمند گاو بنفش، اثر ست گودین است، شما تا به حال گاو بنفش دیده اید؟ اکثر گاوهایی که بنده دیده ام، قهوه ای یا مشکلی بوده اند، حال اگر میان گله ای گاو، گاو بنفشی وجود داشته باشد، در یک نگاه توجه شما را به سمت خودش معطوف خواهد کرد.

کتاب دیوان سئو، به هیچ عنوان بهترین کتاب سئو به زبان فارسی نیست، اما شاید بنفش ترین آن تا این لحظه باشد، یعنی از لحاظ سبک نگارش و مثال هایی که در آن به کار رفته است بسیار متفاوت بوده و جلب توجه می کند، حافظ هیچ ربطی به سئو ندارد، همانطور که رنگ بنفش ارتباطی با گاو ندارد، ایجاد ارتباط بین عناصری که ذاتا با هم بی ارتباط هستند، یکی از راه های تولید گاو بنفش است.  البته مبحث گاو بنفش فراتر از مثال مذکور است و در آینده بیشتر به آن خواهم پرداخت.

اما چرا برای آموزش سئو از حافظ استفاده شده است؟ این سوالی است که در ابتدای کتاب پاسخش را خواهید یافت:

“انتخاب حافظ برای آموزش مفهومی سئو دو علت دارد، اول آنکه حافظ تولید کننده ی محتوای بسیار ارزشمندی است که آن را تحت عنوان دیوان حافظ می شناسیم، بنابراین منظور از الگو قرار دادن حافظ، تاکید بر جایگاه محتوای ارزشمند در بهینه سازی یک سایت است. اما دلیل دوم آن است که حافظ یک برند است، برند فقط یک نام و یا یک نام معروف و شناخته شده نیست، شعرای زیادی هستند که مثل حافظ به شهرت رسیده اند، اما چرا جایگاه آن ها در جامعه، متفاوت از جایگاه حافظ است و یا اصلا جایگاه مشخصی ندارند؟ شما از شنیدن نام برند حافظ چه احساسی دارید؟ چرا دیوان حافظ در منزل بسیاری از ایرانی ها یافت شده و این کتاب جزء پرمتقاضی ترین کتاب ها در حوزه ادبیات است؟ برند فقط یک نام نیست و برندسازی به معنی به شهرت رساندن یک نام نیست، از حافظ یاد کردیم تا تاکید بر برندسازی اینترنتی باشد.”

جهت دانلود کتاب دیوان سئو به وبسایت مهدیکا رجوع بفرمایید.

رابطه سئو با برندسازی اینترنتی را نیز مطالعه فرمایید.

11 نظر

    • دوست گرامی ام
      بنده عرض کرده ام که: “این کتاب به صورت بالقوه نسبت به کتاب عمو پاندا استعداد بیشتری برای تبدیل شدن به برند را دارد”
      به صورت بالقوه استعداد تبدیل شدن به برند را دارد، تفاوت میکند با اینکه بگوییم برند شده است.
      بعضی محصولات مستعد برند شدن هستند، برخی محصولات مستعد برند شدن نیستند.
      حال اگر روی محصولی که مستعد هست، برندسازی صورت بگیرد مبدل به برند هم خواهد شد، اما اشتباه بسیاری از صاحبان کسب و کار این است که روی محصولاتی سرمایه گذاری می کنند که به هیچ عنوان مستعد تبدیل شدن به برند نیستند.
      بنده این موضوع را در مطلبی جداگدانه بیشتر شرح خواهم داد.
      متشکرم از انتقاد شما

  1. Pingback: کتاب برندسازی: بازاریابی شفاهی - نامینیک

دیدگاهتان را بنویسید